piątek, 13 stycznia 2017

Kaczki

1 Kto z nas nigdy nie fotografował kaczek? Zwłaszcza krzyżówek, obok łabędzi najpopularniejszych ptaków w parkach ze zbiornikami wodnymi. Zazwyczaj pstrykamy "panoramę", kiedy całe stado rzuca się na chleb/bułki/inny nieodpowiedni pokarm, którym całe rodziny raczą ptaki podczas niedzielnego spaceru. Zdjęcia wychodzą nieciekawie, ale należą do klasyki pierwszych wykonywanych kadrów, skrzętnie chowanych w archiwum jeśli nasza przygoda z fotografią potrwa dłużej. Ja też w odmętach dysku twardego mam kacze panoramy:)
2Kaczki krzyżówki to bardzo piękne ptaki, jeśli tylko poświęcimy chwilę, by bliżej im się przyjrzeć. Aby zrobić im ładniejsze zdjęcia, trzeba zaopatrzyć się w lustrzankę z teleobiektywem lub aparat cyfrowy z zoomem oraz osobę karmiącą, która przywabi modeli (nie karmimy chlebem! można kupić specjalny granulat, ziarna zbóż, płatki zbożowe, drobno pokrojone warzywa). 3 Dzisiejsze zdjęcia zrobiłam latem, udało mi się podejść do odpoczywających kaczek, co nie zawsze jest łatwe. Mój stary Nikon L100 ma 15-sto krotny zoom, co z odległości ok. 5m pozwoliło zrobić takie właśnie ujęcia. Jeśli chcemy wykonać większe zbliżenia lub zwabić ptaki w lepsze miejsce (słońce wydobywa całą urodę ich piór), trzeba obrać albo taktykę "na karmiciela", albo zaopatrzyć się w teleobiektyw i statyw. Tak czy inaczej, kaczki i łabędzie są dobrymi modelami, mało ruchliwymi, stosunkowo łatwo można uzyskać ciekawe ujęcia. 4 5 6

4 komentarze: