wtorek, 3 stycznia 2017

Czerwone hippeastrum cz.1

1 Przez moje parapety przewinęło się już bardzo wiele roślin - część nie zagrzała miejsca, bo nie odpowiadały im warunki i poszła do nowych domów, część (niestety duża) została wykończona przez szkodniki, głównie przędziorka. Podobnie było z tym pięknym, czerwonym hippeastrum które przegrało walkę z czerwoną plamistością, prawdziwą zmorą roślin cebulowych. Zauważyłam objawy zbyt późno, a roślina nie miała tak wielkiej woli życia jak jej biały krewny, którego pokazywałam tutaj. Zdążyłam jeszcze zobaczyć i sfotografować jedno wspaniałe kwitnienie.
2 Fotografowanie zimą przy słońcu jest trudne - przez zachodnie okno jego promienie padają bardzo krótko, a do tego pogodnych dni mało... Żeby akurat uchwycić taki moment podczas kwitnienia rośliny trwającego kilka dni, trzeba mieć po prostu szczęście i działać szybko, łapiąc każdy przebłysk zza chmur. A hippeastra kochają słońce! Ich kwiaty pokazują wtedy całą urodę, lśnią, skrzą się i rzucają cudowny światłocień. 3 Czerwień również nie jest łatwym kolorem, zwłaszcza jeśli płatki wypełniają cały kadr. Łatwo o płaski efekt czerwonej plamy - jak sobie z tym radzę? Robię zdjęcia nieco ciemniejsze. Pasuje to do ogólnej stylistyki, a dodatkowo mam pewność, że zdjęcie będzie trójwymiarowe, z widocznymi warstwami, wybrzuszeniami i zagłębieniami kwiatów. 4
Kwiaty amarylisów równie dobrze wyglądają pod słońce, możemy wtedy podziwiać całą wewnętrzną strukturę płatków.
5
W grudniu miałam okazję fotografować kwitnienie nowej rośliny, niestety zdjęcia mogłam robić tylko gdy stała na parapecie, a nawet wtedy pierwszego dnia używałam lampy błyskowej. W styczniu będzie lepiej - amarylisy idą już spać, ale niedługo zacznę sesje storczyków, pierwsze kwiaty już się rozwinęły, kolejne w drodze. 6 7 8 9

4 komentarze:

  1. Masz rację, zimą jest tak mało światła, że wszystko wydaje się pozbawione kolorów. Na szczęście, Tobie się udało je pokazać - piękne, czerwone kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego dobrze jest mieć na parapecie kwiaty kwitnące zimą: amarylisy, grudniki, gwiazdy betlejemskie, niektóre storczyki, a jak ma się warunki kamelie. Może być kolorowo:)

      Usuń
  2. Piękne kolory wydobyte z cienia! Podobają mi się te kadry

    OdpowiedzUsuń